ҚР Президенті жанындағы Орталық коммуникациялар қызметінің алаңында «Төтенше жағдай кезіндегі интернет жұмысы» тақырыбында баспасөз конференциясы өтті.

Спикерлер ретінде ҚР Цифрлық даму, инновация және аэроғарыш өнеркәсібі вице-министрі Дарын Тұяқов, «Қазақтелеком» АҚ Басқарма Төрағасы Қуанышбек Есекеев, «Beeline» Қазақстан компаниясының бас атқарушы директоры Евгений Настрадин сөз сөйледі.

Вице-министр Дарын Тұяқовтың ақпараты бойынша, 2020 жылы Қазақстанның байланыс нарығындағы қызметтердің жалпы көлемі өткен жылмен салыстырғанда 12,8% - ға артты. Байланыс бағыты қарқынды дамып келеді, ағымдағы жылдың үш айында қызметтердің жалпы көлеміндегі ең үлкен үлесі интернет-байланыс қызметтеріне тиесілі 36,3% құрады. Қазіргі уақытта тұрғындар саны көп қалалар мен ауылдық елді мекендердің бір бөлігі әртүрлі технологиялар бойынша интернетке кеңжолақты қатынау қызметтерін алады. Алайда, бүгінгі күні тұрғындар саны аз ауылдық елді мекендер сапасымен қиындықтарға тап болып отыр.

Барлық облыс және аудан орталықтары оптикалық талшықты байланыс желісімен қамтамасыз етілген. Халықтың 50%-дан астамы талшықты-оптикалық инфрақұрылымға қосылған. Өңірлердің әлеуметтік мүмкіндіктерін теңестіру және ТОБЖ бойынша ауданнан ауылға дейін жоғары жылдамдықты интернетпен қамтуды қамтамасыз ету мақсатында 2018 жылдан бастап МЖӘ жобасы іске асырылуда. Осы жоба шеңберінде ҚР Цифрлық даму, инновация және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі оптикалық талшықты кабель құрылысын қаржыландырмайды, ал дайын сервисті сатып алады және осылайша АКТ-инфрақұрылымын салудың дәстүрлі тәсілінен бас тартады. Бүгінгі күні ауылдың 50% ТОБЖ қосылған. Қалған 643 ауылдық елді мекен ағымдағы жылдың соңына дейін талшықты-оптикалық байланыс желілерімен қамтылатын болады.

Мобильді байланысты дамытуға қатысты министрлік облыс әкімдіктерімен ауылдарда мобильді интернетті дамыту бойынша жұмыс жоспар-кестесіне қол қойды. Жыл соңына дейін 928 ауылдық елді мекен 3G және 4G жоғары жылдамдықты интернет технологияларымен қамтылатын болады. Ауылдық елді мекендердің тұрғындарын қолдау мақсатында бекітілген байланыс қызметтері (телефон және интернет) субсидияланады және ауылдарға арналған телефон байланысы және интернет қызметтерінің тарифі төмен және телефон үшін 596,59 тенге және интернет үшін 982,14 теңгені құрайды.

"Байланыс проблемаларымен кез-келген елде, соның ішінде бізде де кездеседі. Біздің жұмысымыз – Қазақстанның әрбір тұрғынының өмір сүруінің маңызды құрамдас бөліктерінің бірі екенін жақсы түсінеміз. Қазір карантин жағдайында байланыс қызметтері энергия, су және жылумен қамтамасыз ету қызметтері маңызды. Сондықтан да біз жағдайды тәулік бойы бақылап отырамыз және жұмыстың тиімділігі үшін барлық қажетті шараларды қабылдаймыз", - деп атап өтті өз сөзінде Дарын Тұяқов.

"Қазақтелеком" АҚ Басқарма Төрағасы Қуанышбек Есекеевтің ақпараты бойынша, соңғы бірнеше апта ішінде "Қазақтелеком" компаниялар тобы бойынша интернет сыртқы арналарындағы трафик 20%-дан астам өсті, ал топ-контент үшін жергілікті кэширлеуші серверлердегі трафик бұл Google, Youtube, әлеуметтік желілер мен мессенджерлер, елде төтенше жағдай режимі жарияланған сәттен бастап 15% - дан астам ұлғайды. Наурыз айында "Қазақтелеком" абоненттік базасын 25 000 үй шаруашылығы толықтырды. Сыртқы арналардың сыйымдылығы 360 гигабитке (1200 гбит-тан 1560 гбит-қа дейін) кеңейтілді және Қуанышбек Есекеевтің айтуынша, желіге түсетін жүктеменің айтарлықтай өсуіне қарамастан, ұлғайту жалғастырылатын болады.

"Қазақтелеком" ТЖ режимі жарияланған сәттен бастап интернет сыртқы арналарының сыйымдылығын арттыру бойынша провайдерлермен жедел келіссөздер және кейінгі жұмыстар жүргізді. Қазіргі уақытта бұл арналар 25%-ға жуық кеңейтілді, бұл сыртқы интернет-арналарды жүктемеуге және ұсынылатын сервистің сапасын арттыруға мүмкіндік береді. Қазіргі уақытта интернет-трафиктің жартысы Қазақстанда оқшауланды, бұл қызмет көрсетудің жоғары сапасын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

Қ. Есекеев атап өткендей, "Қазақтелеком" АҚ телекоммуникация қызметтерін көрсетудің жеңілдетілген режиміне көшті. Бұл дегеніміз, карантин кезеңінде абоненттердің уақтылы төлем жасамауы үшін телефон байланысынан, интернеттен және ақылы теледидардан ажыратылмайды.

Барлық клиенттер үшін интернет желісі ресурстарына, оның ішінде білім беру контенті ресурстарына шексіз қолжетімділік орнатылған. Карантин кезеңінде барлық теледидар абоненттеріне қосымша төлем алынбастан телеарналардың сыйақылық пакетіне қол жеткізу ұсынылды.

"Қазақтелеком" АҚ ҚР Мәдениет және спорт министрлігімен бірлесе отырып, «карантиндегі жұлдыз» жобасын жүзеге асырады, онда танымал әртістер онлайн-форматта өнер көрсетеді. Сонымен қатар, бұқаралық спорттық іс-шаралардың онлайн режиміне ауысуына байланысты "Qazaq Cybersport Federation" "Қазақтелеком" АҚ-мен бірлесіп ұзақтығы 2.5 ай, 31 мамырға дейін Alaman#StayHome ауқымды онлайн-жарыстарын ұйымдастырды.

"Қазақтелеком" Сервистеріне қатысты барлық мәселелер бойынша операторлар саны іс жүзінде екі есеге артқан digital-арналар мен бірыңғай байланыс орталығына жүгінуге болады. Байланыс орталықтарының жұмыс тәртібі өзгеріссіз қалады, ал WhatsApp ЖӘНЕ Telegram мессенджерлерінде, сондай-ақ порталда онлайн-кеңестер telecom.kz пайдаланушылар үшін күн сайын 08.00-ден 23.00-ге дейін қолжетімді.

"Қазақтелеком" қызметін пайдаланатын заңды тұлғалар үшін порталда ismet.kz онлайн-қызмет көрсету сервистері іске асырылды. "Қазақтелеком" компаниялар тобына кіретін мобильді операторлардың қызметіне қатысты. Tele2/Altel желісіне жүктеме 48% - ға артты. 19 наурыздан бастап компания 10 арнайы акция мен бастаманы іске қосты, олардың ішінде медицина қызметкерлерін байланыспен қолдау, абоненттерге роумингте көмек көрсету, KAZNET ресурстарына тарифтелмейтін қолжетімділікті қамтамасыз ету.

ТЖ кезінде Kcell бірқатар өзекті пайдалы өнімдер мен сервистерді енгізді. Дәрігерлерді тегін байланыспен қамтамасыз ету және роумингтегі азаматтарға бонустық топтаманы ұсынумен қатар, "зерделенбеген карантин" акциясы іске қосылды, оның шеңберінде Bookmate, Mobi Kino және Mobi TV ойын-сауық қызметтеріне тегін қол жеткізу ұсынылды. Компания қашықтан оқыту үшін 412 сайтқа және банктердің 27 сайтына, банкингтерге және олардың мобильді қосымшаларына тегін қолжетімділікті қамтамасыз етті.

Бас Beeline Қазақстан компаниясының атқарушы директоры Евгений Настрадин:

«Тұтынудың өсуі мобильді трафикті Beeline желісіне енгізген сәттен бастап ТЖ тәртібін орта есеппен 10% құрады. Бұл әдеттегі жағдайда 5% деңгейінде сақталған ай сайынғы өсімнің аздаған артуы. Тіркелген, яғни сымды интернет трафигінің өсуі 30% құрады. Бұл ретте, трафикті бөлу картасы айтарлықтай өзгерді»,- деп атап өтті.

Евгений Настрадиннің айтуынша, Beeline компаниясы қаңтар-ақпан айларында алдын алу шараларын қолданған. Тірек желісі кеңейтілді - мобильді және бекітілген, көлік арналарының сыйымдылығы ұлғайтылды. Трафикті тұтыну мониторингі жалғастырылады және өзгерістерге байланысты одан әрі артық жүктемелерді немесе іркілістерді болдырмау үшін сыйымдылық кеңейтіледі. Бұдан басқа, Beeline желіні жаңғырту, арналарды кеңейту, ауылдарда КЖҚ салу бойынша 2020 жылға жоспарланған барлық жұмыстарды, сондай-ақ барлық авариялық қалпына келтіру жұмыстарын жалғастыруда. Жалпы осы жылы компания ҚР барлық операторларымен бірге 1000-нан астам елді мекенді кеңжолақты қатынаумен қамтуды жоспарлап отыр. Жобаны іске асыру басталды.

"Желінің тұрақтылығын қамтамасыз ету Beeline-ның ТЖ кезінде іске асырылған дағдарысқа қарсы шараларға қосқан жалғыз үлесі емес. Біз екі жүзден астам білім беру ресурстарына тегін қол жеткіздік, сондай-ақ қазақстандық ресурстарға шексіз қол жеткіздік. Сондай – ақ, біз дәрігерлерге – 16 000 адам, зейнеткерлер мен мүгедектерге – 100 000-нан астам адамға тегін байланыс ұсындық. Теледидарға (BeeTV) тегін қатынауды қамтамасыз етті және барлық арналарды ТД, Үйдегі Интернет абоненттеріне қолжетімді бағамен жасады. Жалпы алғанда, біз тегін қызметтерге миллиард теңгеден астам инвестиция салдық", - деді Е. Настрадин.