Біріншіден, тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың үш сатылы алгоритмінің проблемалары болды.
«Сот тәжірибесі көрсеткендей, тұтынушылар сотқа жүгінбестен бұрын үш сатылы механизмнің алғашқы екі кезеңінен дәйекті түрде өтуге міндетті, 1-ші – сатушы және дауларды сотқа дейін реттеу субъектісі, 2-ші-Мемлекеттік орган. Осыған байланысты тұтынушының сот арқылы қорғалуға конституциялық құқығын іске асыруға артық кедергіні алып тастай отырып, заң нормасына өзгерістер енгізу ұйғарылып отыр.
Екіншіден, Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекске енгізілген тұтынушылардың құқықтарын бұзудың барлық түрлерін толық қамтымау. Заңда сатушылардың міндеттерінің тізімі едәуір кеңейді, бірақ бүгінгі таңда Әкімшілік құқық бұзушылықтың тек 2 құрамы ӘҚБтК-де қарастырылған. Осыған байланысты, әкімшілік істерді қараудың уәкілетті органының ведомстволық бағыныстылығына тағы екі бұзушылық құрамы бойынша беру жұмыстары жүргізілуде. Үшіншіден, тиімді қоғамдық бақылаудың жеткіліксіздігі», - деп атап өтті спикер.
Тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктеріне қоғамдық бақылауды жүзеге асыру құқығын беру толық нәтиже бермеді, өйткені оларға тауардың қауіпсіздігі мен сапасын бағалау мақсатында оның үлгілерін бақылау сатып алуды жүргізу функциясы берілген жоқ. Электрондық саудада қолданыстағы құқық қолдану тәжірибесінде әлі де олқылықтар бар. Тұтынушылар интернет арқылы тауарларды төлеу кезінде алдау мен алаяқтыққа жиі тап болады, бұл әлеуметтік желілердегі тауарлар айналымын заңнамалық реттеуді талап етеді.
ҚР заңнамасын жақсарту мақсатында тұтынушылардың қоғамдық ұйымдарынан, мемлекеттік органдардан және басқа да мүдделі тұлғалардан ұсыныстар келіп түсті.
«Тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктері заңның негізгі қағидаттарын тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі қолданыстағы заңда көзделмеген қаржы, сақтандыру, банк, тұрғын үй-коммуналдық, медициналық, туристік, көлік қызметтері салаларына таратуды ұсынды. Осы мәселені қарау қажеттілігін комитеттің мемлекеттік сатып алу шеңберінде 2020 жылы жүргізілген әлеуметтік зерттеу нәтижелері де көрсетіп отыр, тұтынушылар үшін көрсетілетін қызметтердің неғұрлым проблемалық салалары медициналық көрсетілетін қызметтер болып табылады (сұралғандардың 46% осы салаға қанағаттанбайды); көлік қызметтері (43% қанағаттанбаған); білім беру қызметтері (сұралғандардың 42% осы салаға қанағаттанбаған); сұралғандардың 36% байланыс қызметтеріне қанағаттанбаған. ТҚБ оларды қаржыландыру мәселелерін заңды түрде реттеуді, электронды сауда алаңдары арқылы тауарларды төлеу кезінде алдау мен алаяқтықты болдырмау тетігін құруды, қоғамдық бақылау тетігін кеңейтуді, 2010 жылға дейін бұрын болған ТҚБ тұтынушыға өтелетін сомадан сыйақы есептеу институтын қайтаруды ұсынуда», - деді салалық комитет басшысы.