Президент Қасым-Жомарт Тоқаев 2020 жылғы қыркүйекте Қазақстан халқына Жолдауында «таза парақтан» реттеуді енгізуді тапсырды, бұл реттеуші саясаттың негізгі қағидаттарын өзгертуге мүмкіндік береді.
«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне кәсіпкерлік қызмет саласында жаңа реттеуші саясатты енгізу және Қазақстан Республикасы Ішкі істер органдарының жекелеген функцияларын қайта бөлу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» 2021 жылғы 30 желтоқсандағы заңда кәсіпкерлік саласындағы міндетті талаптар тізілімін қалыптастыру қажеттілігі белгіленген.
ҚР Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі «таза парақтан» реттеуді енгізу жөніндегі жұмыс шеңберінде бәсекелестікті қорғау саласындағы нормативтік құқықтық актілердің олардың жаңа реттеуші саясаттың базалық шарттарына сәйкестігі тұрғысынан талдауын аяқтады. Осы мақсаттар үшін БҚДА-да реттеуші актілерді қайта қарау жөніндегі жұмыс тобы құрылды.
Жұмыс тобы 13 НҚА тұратын бәсекелестік саласындағы реттеуші актілердің тізбесін қалыптастырды, (2 заңнамалық, 11 заңға тәуелді НҚА).
Жоғарыда көрсетілген реттеуші актілердегі барлық талаптарға тексеру жүргізілді.
Кәсіпкерлік субъектілеріне қойылатын талаптардың жалпы саны 314.
Бизнеске реттеушілік жүктемені азайту мақсатында монополияға қарсы органның алдын ала келісуін талап ететін мәмілелер санын қысқарту және кейбір активтермен (жер учаскелері, ғимараттар, құрылыстар, құрылыстар, үй-жайлар/үй-жайлардың бөліктері, өнеркәсіптік мақсаты жоқ аяқталмаған құрылыс объектілері) мәмілелерді реттеуден толығымен шығару туралы шешім қабылданды.
Қалған мәмілелер бойынша талаптар күшейтілетін болады, осылайша талаптарға сәйкес болса, монополияға қарсы органның келісімі керек болады.
Бұдан басқа, осы мәмілелерді келісу кезінде қажетті құжаттар тізбесін шамамен 2 есеге қысқарту және рәсімдік мерзімдерді оңтайландыру жоспарлануда.
Кәсіпкерлік субъектілері монополияға қарсы органға ұсынатын есеп те қысқарады. Нақты айтсақ, өткізілген сауда-саттық және сатып алу туралы ақпаратқа қатысты болады.
Талдау нәтижелері бойынша 314 талаптың 55-ін (17,5 %) қайта қарау ұсынылады, оның 21-ін толығымен алып тастау, 34-ін жұмсарту ұсынылады.
Осы жұмыстың қорытындылары уәкілетті органға (Ұлттық экономика министрлігіне) жіберілді.