Біріншіден, жерді пайдалану мен қорғауды мемлекеттік бақылау функциялары АШМ құзыретіне қайтарылды, 2014 жылдан бастап бұл мәселемен облыс әкімдіктері айналысты.  


«Алайда, жер қатынастары басқармалары (ұсыну) мен жер инспекциялары (бақылау) бір мемлекеттік органның құрамына кіргендіктен, белгілі бір сыбайлас жемқорлық тәуекелдері мен мүдделер қақтығысы туындады. Жоғарыда аталған фактіге Мемлекет басшысының 2021 жылғы 19 наурыздағы ҚР Президенті жанындағы Ұлттық қоғамдық сенім кеңесінің V отырысында берген тапсырмасына сәйкес құрылған Жер реформасы жөніндегі Комиссия назар аударды және ол сондай-ақ «орталық-өңір» қағидаты бойынша жерді ұтымды пайдалануға мемлекеттік бақылаудың бірыңғай вертикалын заңнамалық түрде құруды ұсынды. Мемлекет басшысының тапсырмаларын орындау үшін 2021 жылғы 30 маусымда жер қатынастарын дамыту мәселелері бойынша, оның ішінде жерді ұтымды пайдалануға мемлекеттік бақылаудың бірыңғай вертикалін көздейтін заңға қол қойылды және қабылданды. Осылайша, жер беру жөніндегі функциялар әкімдіктерде қалды, ал әкімдіктердің жерді беруі мен пайдалануын және жерді меншік иелерінің/жер пайдаланушылардың аумақтық департаменттер құру арқылы пайдалануын бақылау жөніндегі функциялар ҚР АШМ Жер ресурстарын басқару комитетіне берілді. Осылайша, жер қатынастары саласында жинақталған проблемаларды шешу және тәртіпке келтіру үшін маңызды қадам жасалды деп ойлаймыз», - деп атап өтті спикер.  


Департаменттер барлық 14 облыста және республикалық маңызы бар 3 қалада құрылған.