Фермерлер өтінімдер қабылдаудың басталғаны туралы ақпаратқа қол жеткізе алмаймыз деп шағымданады. Субсидиялар әділетсіз бөлінеді. Өтінімдер берілетін «Қолдау» базасында кезектіліктің ашықтығы жоқ. 


«Субсидияларды беру «Кім үлгерсе, сол алады» қағидаты бойынша жүзеге асырылады, ал өтінімдерді қабылдау мерзімдері қаражатты бөлу күніне байланысты. Бұл инсайдерлік ақпаратты сатуға мүмкіндік береді, нәтижесінде субсидияларды өздері ғана алады. Сонымен қатар, заң бойынша өтінім берудің тегін мемлекеттік қызметі іс жүзінде ақылы болып шықты. Нормативтік база қарапайым фермерге түсіну қиын болатындай етіп жазылған. Субсидиялау қағидаларына 47 рет өзгерістер енгізілді. Бұл ретте олардың нормалары түсіндірілмеген. Ал бұл АШМ мен осы НҚА тіркейтін уәкілетті органның тікелей міндеті болып табылады. Жалпы, субсидиялау жүйесінде көптеген сыбайлас жемқорлық тәуекелдері бар, ал ақпараттық жүйелер қылмыстық схемаларға осал. Тіркелген қылмыстық істер - бұл айсбергтің басы ғана. Бүгінде 62 қылмыстық іс қозғалып, тергеліп жатыр. Бірақ, тағы да қайталаймын, біздің талдауымыздың басты мақсаты бұл көрсеткіштер емес. Мысалы, аталған істер бойынша 2 мың фермер бар. Әрине, оларды әрекеттес деп қылмыстық жауапкершілікке тартуға болатын еді, бірақ талдау олардың көп жағдайда қылмыстық схемалардың құрбандары мен барымталарына айналғанын көрсетті. Талдау қорытындысы бойынша АШМ атына 51 субсидия түрін қамтитын АШМ-нің барлық 13 бұйрығында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жоюға бағытталған 170 ұсыным енгізілді. Бұл БАҚ пен жұртшылыққа аса байқалмауы мүмкін. Естілуі де онша емес, медианың қызы,ушылығын тудырмайды. Бірақ маған сеніңіз, бұл қылмыстық істерден әлдеқайда маңызды. Бұл тәуекелдерді жою - болашақта ондаған, жүздеген сыбайлас жемқорлықтың алдын алады. Президенттің тапсырмасы бойынша қазір субсидиялаудың барлық тәртібін қайта қарау бойынша жұмыс істейтін жұмыс тобы құрылды. Халықтың 42% - ы ауылдық жерлерде тұрады. Алайда, бұл жерде асықпау керек деп санаймыз. Қызмет алушы – фермерлерге жаңалықтарды «байқап көруге», олардан кері байланыс алуға, қателерді түзетуге мүмкіндік беруі керек. Содан кейін ғана жаңа ережелер қолданысқа енгізіледі. Бұл «халық үніне құлақ асатын мемлекет тұжырымдамасы» қағидаты», - деді спикер.  


Сондықтан жекелеген саладағы жаңашылдықтарды пилоттық апробациялау ұсынылады. Жауапкершілікті бақылау мен дербестендірудің нақты жүйесін орнату маңызды болып табылады. Сонымен бірге, жазаның бұлтартпастығы принципі сақталды. Барлық қылмыстық тергеулер кінәлі тұлғалардың жауапкершілігін міндетті түрде анықтап, соңына дейін жеткізетін болады. Бұл мәселе президенттің жеке бақылауында.