«Бірінші мәселе әлеуметтік тұрақтылықпен байланысты. 2022 жылғы қаңтардағы оқиғалар туралы тезис бірнеше рет айтылды. Адамдарды алаңға шығуға және өздерінің наразылықтарын ашық, қатал, нақты жеткізуге не итермеледі? Өте үлкен әлеуметтік теңгерімсіздік. Елорда мен Батыс өңірлер арасындағы орташа жалақы деңгейінің шамамен 2,5 есе айырмашылығы бар екендігі дәлелденді. Бұл ретте Батыс өңірлер – басты өндірушілер. Ресурстарды, көмірсутектерді сатудан мемлекеттік бюджетке негізгі түсімдер түседі. Тиісінше, экстраполяция жасай отырып, біз қаңтардағы оқиғалар, шын мәнінде, дәл орнатылмаған коммуникациялардың, қоғамдық диалогтың дұрыс құрылған механизмінің нәтижесі екенін түсінеміз. Билік бұл үндеуді естіп, қоғамдық қатынастарды «қайта бастады». Референдум өткізу - бұл қоғамдық диалог мәселесін заңдастыру мүмкіндігі», - деп атап өтті сарапшы.  


«Кеңесші демократия механизмі» қалай жұмыс істейтіні туралы мысалдар жеткілікті. Канада азаматтық Ассамблеясының, АҚШ-тың кеңес беру сауалнамаларының, Австриядағы азаматтық кеңес тәжірибесі. Бұл қоғамдық қатысуды арттыратын институттардың бір түрі.  

«Қазір біз реформалар мен түзетулердің ауқымды тізімін талқылаудамыз. Қатысу мүмкіндігі қамтамасыз етіледі деп айтамыз. Сіз енді «машинаның бір бөлшегі» болмайсыз. Сіздің дауысыңыз маңызды. Айта кетейік, қоғамдық диалог азаматтардың коммуникативтік артықшылықтарын білуге мүмкіндік береді. Біз үшін проблемалар мен қайшылықтарды уақтылы анықтауға жол ашатын сындарлы диалог өте маңызды. Біз өз мемлекетімізді құтқарған сәттен бастап, мемлекет естіп, өзгеріп жатқанына дейін аз уақыт өткенін көріп отырмыз. Бұл дағдарысқа қарсы шаралардың тиімді іске асырылуын қамтамасыз ету орталық билікке мандат берген кезде ғана мүмкін болады. Кеңесші демократияның тетігі арқылы біз өз кезегінде белгілі бір есепті талап ете аламыз», - деді сарапшы перспективалар туралы.