Балаларды зорлық-зомбылықтан қорғау, суицидтің алдын алу, олардың құқықтары мен саламаттылығын қамтамасыз ету жөніндегі кешенді жоспардың маңызды бағыттарының бірі педагог-психологтардың қызметін трансформациялау болып табылады. ОКҚ алаңында өткен дөңгелек үстел барысында Балалардың құқықтарын қорғау комитетінің төрағасы Насымжан Оспанова ұсынылып отырған жаңалшылдықтарға тоқталды.

«Кешенді жоспар аясында біз 5 қадамды қарастырдық. Бірінші кезекте жоғары оқу орындарында педагог-психологтарды даярлауды қайта қарау қажет. Бүгінгі таңда теориялық бөлім басым, тәжірибеге аз көңіл бөлінеді. Екіншіден, бүгінде 7800 мектепте 8 мыңнан астам психолог жұмыс істейді. Қолданыстағы ставкалар бойынша бір мектепке педагог-психологтың екі бірлігі беріледі. Жоспарды іске асыру барысында штаттарды кеңейту мәселесі жоспарлы түрде шешілетін болады», – деді спикер.

Үшінші аспект мектеп бағдарламасына енгізілетін балаларға арналған психологиялық сағат мәселесін қамтиды. Төртіншісі - жаңа сын-қатерлерді ескере отырып, педагог-психологтарды оқыту бағдарламасы.

Бесінші қадам, ең маңыздысы, деп санайды Н. Оспанова. Бұл психологтарға тегін әдістемелік көмек беруді және басқа аспектілерді қамтитын мектеп психологтарының жұмысын цифрландыру.

Астана қаласының Бала құқықтары жөніндегі уәкілі Әсима Бимендина өз сөзінде балалардың құқықтарын қорғау жөніндегі ұлттық ақпараттық науқанға назар аударды. Оның пікірінше, оған өте байыпты қарау керек, қоғамдық ұйымдардың көмегіне сүйене отырып, ата-аналармен жұмыс істеу керек.

БҰҰ ЮНИСЕФ Балалар қорының Қазақстандағы өкілі Азамат Жаманчинов балаларға қатысты зорлық-зомбылықтың кез келген түріне қатысты нөлдік төзімділікті қалыптастыру үшін жоспарланып отырған ақпараттық сүйемелдеу жұмысының маңыздылығын атап өтті. Балалардың онлайн-қауіпсіздігі, кибербуллингтің алдын алу бағдарламаларын бөлек атап өтті.

«Біз балалық шақты қорғау жүйесінің мектеп деңгейінде қалай кіріктіріліп жатқанын көріп отырмыз. Өмірде қиын жағдайға тап болу қаупі бар балаларға жеке көзқарас енгізілуде. Тәуекел менеджменті балаға туындаған қиындықтарды жеңуге көмектесуге арналған», - деді Балалар қорының өкілі. Ол сондай-ақ педагог-психологтардың штатын кеңейтуге, оларды қайта даярлауға, кәмелетке толмағандардың істері жөніндегі комиссиялардың жұмысын қайта форматтауға көңілі толатынын білдірді.

Жетекші педагог-психолог, Қарағанды облысының әлеуметтік-психологиялық сүйемелдеу зертханасының басшысы Татьяна Любчанская кешенді жоспардағы мектепішілік бақылауға жүйелі көзқарасты, сондай-ақ қиын жағдайға тап болған балалар мен отбасыларға кешенді көзқарасты атап өтті. Ол сондай-ақ жоспардың әдістемелік сүйемелдеуіне назар аударылғаны үшін ризашылығын білдірді, бұл жергілікті жерлердегі мұғалім-психологтар үшін аса қажет.